Föreläsning kombineras effektivast med workshop. Lägger vikt på immateriella värden. De sätt på vilka företaget och organisationen med produkter & tjänster möter marknaden. "Det" som både utifrån och inifrån skall upplevas unikt. Som tydliggör, ger trovärdighet och positionerar. Varumärkenas innehåll - liksom värderingar, drivkrafter och passion i arbetet. Allt sådant som berör "den praktiska tolkningen av företagets kärnvärden".
Föredraget inspirerar, väcker nya tankar och ger bättre förståelse. Deltagarna skall motiveras att släppa taget om gamla föreställningar och öppna upp - samtidigt som man håller fast vid det genuina och fungerande. Efterföljande workshop och dialog blir ett strukturerat nästa steg, för att samla ihop det nya på meningsfulla sätt. Alla ökar sin medvetenhet och känsla, kopplat till det dagliga arbetet.
- Målgrupp/deltagare: Chefer & medarbetare ur någon/flera av verksamhetens avdelningar. Deltagare 20 --> fler.
- Tidsåtgång: 2 - 4 tim.
- Förberedelse: Verksamhetens värdegrund och ev. medarbetarenkäter är utgångspunkter. Som förberedelse intervjuas/coachas cheferna. Dels för att förtydliga nuläget. Dels för att de skall kunna leda sin grupp i workshop.
Uppföljning på arbetsplatsen, och vid ordinarie möten, gör sedan att chefer och medarbetare tillsammans steg för steg kan stämma av och ge/ta emot feedback - för att effektivisera arbetsformerna, öka tilliten och arbetsglädjen.
Mer information
För mer information om upplägg, pris och genomförande, välkommen att kontakta oss. Kontakt >>>